Entrepreneurship and Innovation Glossary 1st Edition

Search
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

 

Customer Lifetime Value (CLV)

Customer Lifetime Value (CLV)

The value that a customer generates for the business over his relationship with the business, or the amount that a customer is expected to spend on the products or services of a business over his reltionship with that business. It can be calculated as the average buying value x the frequency of buying x the expected length of the relationship between the customer and the business.

قيمة بقاء العميل

هي القيمة التي يولدها العميل لعمل معين خلال علاقته مع هذا العمل، أو المبلغ المالي المتوقع أن ينفقه العميل على منتجات وخدمات عمل معين طوال فترة تواجده كعميل للعمل. مكن حسابه كحاصل ضرب متوسط القيمة الشرائية x عدد المرات التي سيقوم فيها العميل بالشراء x فترة بقاءه كعميل للشركة

Marketing & Sales

Customer Pain Point

Customer Pain Point

This pertains to a specific emotion that a potential customer may experience when considering a particular requirement, issue, limitation, or challenge. These potential customers are actively seeking a resolution to their problem. The customer pain point serves as the motivating factor for the necessity of a fresh product or service.

نقطة الألم للعملاء

هذا يتعلق بمشاعر معينة يمكن أن يختبرها العميل المحتمل عند النظر في متطلب معين أو مشكلة أو قيد أو تحدي. هؤلاء العملاء المحتملين يبحثون بنشاط عن حل لمشكلتهم. تعتبر نقطة ألم العميل عاملاً دافعاً لضرورة منتج أو خدمة جديدة.

Business Model

Customer Pains

Customer Pains

The second section of the customer profile within the value proposition canvas. It refers to the obstacles, difficulties, or irritations that customers face while attempting to fulfill their jobs. These can vary from concrete problems like high expenses to intangible fears like fear of change. It is important to identify the pain prior to, during, and after attempting to conduct the customer job.

متاعب العميل

العنصر الثاني في وصف العميل بنموذج القيمة المقترحة، وهي العقبات، الصعوبات، أو التحديات التي يواجهها العملاء أثناء محاولتهم لإتمام مهامهم. يمكن أن تتنوع هذه العوائق من مشاكل ملموسة مثل التكاليف المرتفعة إلى مخاوف غير ملموسة مثل الخوف من التغيير. من المهم تحديد الألم قبل وأثناء وبعد محاولة انجاز العمل.

Business Model

Customer Relationship Management (CRM)

Customer Relationship Management (CRM)

The principles, practices, and guidelines that a business follows when interacting with its customers. From the organization's perspective, this relationship includes direct engagement with customers, such as sales and services operations, as well as analyzing customer trends and behaviors.

إدارة علاقات العملاء

هي المبادئ والممارسات والتعليمات التي تلتزم بها الشركة عند التفاعل مع عملائها. ومن وجهة نظر المنظمة، تشمل هذه العلاقة المشاركة المباشرة مع العملاء، مثل عمليات المبيعات والخدمات، بالإضافة إلى تحليل اتجاهات العملاء وسلوكياتهم.

Marketing & Sales