Expenses incurred during one accounting period with the intention of creating revenue in a future accounting period. For example, the cost of R&D for creating a new product with competitive advantages or advertising campaigns that would generate a future incease in revenue.
المصاريف المدفوعة خلال فترة المحاسبة الحالية بغرض توليد إيرادات في فترة محاسبة مستقبلية. على سبيل المثال، تكاليف البحث والتطوير لإنشاء منتج جديد بمزايا تنافسية أو حملات الإعلان التي ستؤدي إلى زيادة في الإيرادات في المستقبل.
Commonly used methodology by innovators to solve complex problems through solutions that align with the needs of customers. This method of thinking relies on the full awareness of your customers, logic, and imagination to reach final results that benefit the end user. This methodology involves 5 steps that can be repeated in multiple iterations until reaching satisfactory results: 1. Understanding the problem from the customer's perspective, ie. understanding their needs 2. Defining the main challenges to address and the persona of the customer and their pain points 3. Creative ideation of solutions to generate unconventional solutions to the problem 4. Generating a prototype of solution based on behaviour and needs of the customers 5. Testing the prototype with clients to discover its shortcomings before launch
منهجية شائعة يستخدمها المبتكرون لحل المشاكل المعقدة من خلال حلول تتوافق مع احتياجات العملاء. تعتمد هذه الطريقة على الوعي الكامل بعملائك، والمنطق، والخيال للوصول إلى نتائج نهائية تعود بالفائدة على المستخدم النهائي. تتضمن هذه المنهجية 5 خطوات يمكن تكرارها في عدة تدويرات حتى الوصول إلى نتائج مرضية: 1. فهم المشكلة من منظور العملاء، أي فهم احتياجاتهم. 2. تحديد التحديات الرئيسية للتعامل معها وشخصية العميل ونقاط المهم. 3. التفكير الإبداعي في الحلول لتوليد حلول غير تقليدية للمشكلة. 4. إنشاء نموذج أولي للحل بناءً على سلوك واحتياجات العملاء. 5. اختبار النموذج الأولي مع العملاء لاكتشاف نقاط الضعف قبل الإطلاق.
A type of market/product research, where you collect data at your desk (metaphorically speaking) from existing sources to get initial ideas about your research topic.
نوع من أنواع البحث السوقي/المنتجي، حيث تقوم بجمع البيانات من مصادر موجودة للحصول على أفكار أولية حول موضوع بحثك، وذلك في مكتبك (بالمعنى المجازي).
A new product, service, or technology which creates notable change in how its market or industry functions by introducing a novel market and value system, ultimately displacing the dominant firms, products, and partnerships.
منتج أو خدمة أو تقنية جديدة تُحدث تغييرًا ملحوظاً في كيفية عمل سوقها أو صناعتها عن طريق إدخال نظام سوقي وقيم جديد، مما يؤدي في نهاية المطاف إلى استبدال الشركات والمنتجات والشراكات الرئيسية الحالية.