It is a cooperation between two or more businesses, who agree to join their resources to conduct together a business in which they share ownership, gains, losses, and risks. Joint ventures are often formed between businesses having complementary strengths, and who can profit from each other.
هو تعاون بين شركتين أو أكثر، يتفقون على دمج مواردهم للقيام معًا بعمل تجاري يتشاركون فيه الملكية والأرباح والخسائر والمخاطر. يتم تشكيل المشاريع الاقتصادية المشتركة غالبًا بين الشركات التي تمتلك قوى متكاملة، والتي يمكن أن تستفيد من بعضها البعض.
The seventh block of the business model canvas. It refers to the primary tasks or operations that a company must perform to deliver its value proposition, cater to its customer segments, and sustain its business model. These activities can vary widely depending on the nature of the business but typically encompass areas such as production, marketing, sales, customer service, research and development, and distribution.
المكون السابع لنموذج الأعمال التجاري، وتشير إلى المهام الأساسية أو العمليات الرئيسية التي يجب على الشركة أداؤها لتقديم قيمتها المقترحة، وخدمة شرائح عملائها المستهدفين، والاستمرارية في تقديم نموذج أعمالها. يمكن أن تختلف هذه الأنشطة بشكل واسع اعتمادًا على طبيعة العمل، لكنها عادة ما تشمل مجالات مثل الإنتاج، والتسويق، والمبيعات، وخدمة العملاء، والبحث والتطوير، والتوزيع.
The main aspects of your business that you would like customers to remember.
الجوانب الرئيسية لشركتك التي تود أن يتذكرها العملاء.
The eighth block of the business model canvas. It refers to the essential relationships needed by the business to carry out its main activities to ultimately deliver its value proposition to its customer segment such as suppliers, manufacturers, and crucial partners. Key partnerships are essential for businesses to leverage external resources, expertise, and capabilities to enhance their competitive advantage and achieve their strategic objectives.
المكون الثامن لنموذج الأعمال التجاري، و هي العلاقات الأساسية التي تحتاجها الشركة لتنفيذ أنشطتها الرئيسية لتقديم القيمة المقترحة لفئة عملائها مثل الموردين والمصنعين والشركاء المهمين. الشراكات الرئيسية ضرورية للشركات للاستفادة من الموارد الخارجية والخبرات والقدرات لتعزيز ميزتها التنافسية وتحقيق أهدافها الاستراتيجية.