Entrepreneurship and Innovation Glossary 1st Edition

Search
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Business Model

Minimum Viable Product (MVP)

Minimum Viable Product (MVP)

The primary version of a new product designed to gather the maximum validated learning about customers with minimal effort. This development technique involves distributing the most simplified version of the product to early adopters, refining it based on customer feedback, and gradually advancing towards full development. By employing the MVP approach, startup businesses can assess the alignment of their product with customer needs before committing to full-scale production.

المنتج الجوهري

النسخة الأولية لمنتج جديد مصممة لجمع أقصى قدر من التعلم الموثق حول العملاء بأقل جهد. تتضمن هذه التقنية تطوير النسخة المبسطة للمنتج وتوزيعها على المستخدمين المبكرين، ثم تحسينها استنادًا إلى تغذية ردود الفعل من العملاء، والتقدم تدريجيًا نحو التطوير الكامل. من خلال استخدام نهج المنتج الجوهري، يمكن للشركات الناشئة تقييم توافق منتجها مع احتياجات العملاء قبل الالتزام بإنتاج كامل النطاق.

Business Model

Mission Statement

Mission Statement

A small sentence or paragraph describing the objective of founding the firm, and its long term goals. This statement should direct the firm's activities and its decisions.

بيان الرسالة

جملة أو فقرة صغيرة تصف هدف تأسيس الشركة وأهدافها على المدى الطويل. يجب أن توجه هذه البيانات أنشطة الشركة وقراراتها.

Business Model

Pivot

Pivot

A fundamental adjustment in the business model, involving a change in the product, the strategy, or the marketing channels, with the objective of testing a new hypothesis about the product.

تغيير محوري

هو تغيير جذري في نموذج العمل، يتضمن تغييراً في المنتج أو الاستراتيجية أو في قنوات التسويق، وذلك بهدف اختبار فرضية جديدة عن المنتج.

Business Model

Product/Market Fit

Product/Market Fit

A description for a product and the extent to which it is fitting in the market. A product is fit to the market if it is selling at the right speed with the right price.

ملائمة المنتج مع السوق

وصف لمنتج ومدى ملاءمته في السوق. يكون المنتج ملائمًا للسوق إذا كان يتم بيعه بالسرعة المناسبة وبالسعر المناسب.

Business Model