The second block of the business model canvas. It refers to the products and services that create value for a specific segment of customers through a set of factors that meet the needs of this segment. This statement aims to convince potential customers that a particular product or service will add greater value or solve a problem better than other similar offerings.
المكون الثاني لنموذج العمل التجاري، و تصف المنتجات والخدمات التي تخلق قيمة لشريحة معينة من العملاء من خلال مجموعة من العوامل التي تلبي احتياجات هذه الشريحة، قوم هذا البيان بإقناع العميل المحتمل بأن منتجًا أو خدمة معينة ستضيف قيمة أكبر أو تحل مشكلة بشكلٍ أفضل من غيرها من العروض المماثلة.
A framework which can help ensure that a product or service is positioned around what the customer values and needs. It is formed around two building blocks: the customer's profile and the company’s value proposition, each consisting of three segments. In the customer profile section, businesses identify their customers' jobs to be done, their pains (challenges, obstacles), and their gains (desired outcomes, benefits). In the value map section, businesses outline how their products or services address the customers' jobs, alleviate their pains, and create gains.
إطار يمكن أن يساعد في التأكد من أن المنتج أو الخدمة المقدم موجه حول قيم واحتياجات العميل. يتكون هذا الإطار من جزئين رئيسيين: وصف العميل والقيمة المقترحة للشركة، حيث يتألف كل منهما من ثلاثة أقسام. في قسم وصف العميل، تحدد الشركات مهام العملاء التي يجب أن تنفذ، ومشاكلهم (التحديات، العقبات)، ومكاسبهم (النتائج المرغوبة، الفوائد). في قسم خريطة القيمة المقترحة، توضح الشركات كيف يتناول منتجاتها أو خدماتها مهام العملاء، وكيف يخففون من مشاكلهم، ويخلقون مكاسبهم.
The plan implemented by a company to generate revenue and make a profit from operations. The model includes the components and functions of the business, and the definition of the products or services that the company will sell. As well as the revenues it generates and the expenses it incurs. A strong business model will define a business's core purpose, identify target market demographics in-depth, outline corporate structure to meet customer needs, and carefully detail ways to make a profit.
الخطة المنفّذة من قبل الشركة لتحقيق الإيرادات وتحقيق الربح من العمليات. يتضمن النموذج مكونات ووظائف العمل و يحدد المنتجات أو الخدمات التي ستبيعها الشركة ، بالإضافة إلى الإيرادات التي يُولدها والمصاريف التي تكبدها. يتضمّن نموذج العمل القوي تعريف الغرض الأساسي للعمل التجاري، وتحديد السوق المستهدف بتفصيل شامل، وتحديد هيكل الشركة لتلبية احتياجات العملاء، ووصف بدقة الطرق المستخدمة لتحقيق الربح.
It is a framework utilized for documenting both new and established business models, comprising 9 fundamental components that quickly and easily define and communicate a business idea or concept. It is comprised of: 1. Customer Segments 2. Value Propositions 3. Channels 4. Customer Relationships 5. Revenue Streams 6. Key Resources 7. Key Activities 8. Key Partners 9. Cost Structure
إطار يستخدم لتوثيق نماذج الأعمال الجديدة والموجودة، يتكون من 9 مكونات أساسية تُعرِف وتوضح فكرة أو مفهوم العمل بسرعة وسهولة. و يتكون من: 1. فئات العملاء 2. القيمة المقترحة 3. القنوات 4. علاقات العملاء 5. مصادر الإيرادات 6. الموارد الرئيسية 7. الأنشطة الرئيسية 8. الشركاء الرئيسيون 9. هيكل التكاليف