The economic, procedural, regulatory, or technological factors that impede new competitors from entering a specific market, sector, or business domain, thereby increasing the cost of establishing new companies.
العوامل الاقتصادية أو الإجرائية أو التنظيمية أو التكنولوجية التي تُعيق دخول منافسين جدد إلى سوق معينة أو قطاع أو مجال عمل معين، مما يزيد من تكلفة تأسيس شركات جديدة.
A training camp to learn different types of skills and abilities during a specific period, ranging from several weeks or a few months. These camps are held to help entrepreneurs, train them and teach them how to draw up their plans.
معسكر تدريبي لتعلم أنواع مختلفة من المهارات و القدرات خلال فترة محددة من الزمن تتراوح لعدة اسابيع او بضعة اشهر. تُعقد هذه المخيمات التدريبية لمساعدة روّاد الأعمال وتدريبهم وتعليمهم كيفية رسم خططهم المستقبلية.
A method of fostering group or individual creativity involves actively seeking solutions to a particular problem by generating a spontaneous list of ideas contributed by its member(s). These ideas are then openly discussed and shared among the participants.
طريقة للتفكير الجماعي أو الفردي تهدف إلى العثور على حل لمشكلة معينة عن طريق جمع قائمة من الأفكار التي يسهم بها أعضاء المجموعة أو الشخص بشكل لحظي. يتم بعد ذلك مناقشة هذه الأفكار وتبادلها بحرية بين المشاركين.
A program that gives startups access to guidance, investment opportunities and other support, which in turn helps business owners keep their businesses stable and self-sufficient.
هو برنامج يمنح الشركات الناشئة إمكانية الوصول إلى الإرشاد والفرص الاستثمارية ووسائل الدعم الأخرى، وهذا بدوره يساعد أصحاب الأعمال في الحفاظ على استقرار مشاريعهم التجارية و اكتفائها الذاتي.