The activities that a business performs in order to deliver goods and services of value to an end customer which span from conception, through the different phases of production, delivery to final consumers, and final disposal after use.
الأنشطة التي تقوم بها الشركة لتقديم السلع والخدمات ذات القيمة للعملاء النهائيين، وتمتد من الفكرة الأولية، مروراً بمراحل الإنتاج المختلفة، والتسليم إلى العملاء النهائيين، والتخلص النهائي بعد الاستخدام.
Values refer to the core principles and beliefs that define the organization's culture and serve as a foundation for its operations, interactions with stakeholders, and pursuit of goals.
تشير القيم إلى المبادئ الأساسية والمعتقدات التي توجه سلوك وقرارات وأفعال المؤسسة. تحدد هذه القيم ثقافة المؤسسة وتشكل أساس عملياتها وتفاعلاتها مع أصحاب المصلحة، وتوجهها نحو تحقيق الأهداف.
A concise and inspirational declaration that outlines the long-term aspirations and goals of an organization or a company. It articulates the organization's aspirations for the future and provides direction and motivation for its employees and stakeholders, highlighting its core values, purpose, and strategic objectives.
بيان موجز وملهم يحدد التطلعات والأهداف الطويلة الأمد لمنظمة أو لشركة. يوضح هذا البيان تطلعات المنظمة للمستقبل ويوفر التوجيه والتحفيز لموظفيها وأصحاب المصلحة، مسلطا الضوء على قيمها الأساسية وغرضها وأهدافها الاستراتيجية.
A situation where a person intentionally ignores negative aspects to avoid responsibility for a bad practice or to avoid admitting failure. This can result in legal problems and negative business consequences.
موقف يتمثل في تجاهل الشخص بشكل متعمد للجوانب السلبية لتجنب المسؤولية عن ممارسة سيئة أو لتجنب الاعتراف بالفشل. يمكن أن يؤدي هذا إلى مشاكل قانونية وعواقب سلبية على الأعمال.