A concept developed by Bruce Nussbaum, and it can be defined as “the ability to frame problems in new ways and to make original solutions. It’s about more than thinking; it is about learning by doing and learning how to do the new in an uncertain, ambiguous, complex space--our lives today.”
مصطلح تم تطويره بواسطة بروس دوسبوم، و يمكن تعريفه باعتباره "القدرة على تصوير المشاكل بطرق جديدة وابتكار حلول أصلية. إنها أكثر من مجرد التفكير؛ إنها عن التعلم من خلال العمل وتعلم كيفية القيام بالجديد في مساحة غامضة ومعقدة ومليئة بالتحديات - حياتنا اليوم."
A privately held startup with a valuation that exceeds $10 billion
شركة ناشئة غير مدرجة بالبورصة وتقدر قيمتها بأكثر من 10 مليارات دولار
Commonly used methodology by innovators to solve complex problems through solutions that align with the needs of customers. This method of thinking relies on the full awareness of your customers, logic, and imagination to reach final results that benefit the end user. This methodology involves 5 steps that can be repeated in multiple iterations until reaching satisfactory results: 1. Understanding the problem from the customer's perspective, ie. understanding their needs 2. Defining the main challenges to address and the persona of the customer and their pain points 3. Creative ideation of solutions to generate unconventional solutions to the problem 4. Generating a prototype of solution based on behaviour and needs of the customers 5. Testing the prototype with clients to discover its shortcomings before launch
منهجية شائعة يستخدمها المبتكرون لحل المشاكل المعقدة من خلال حلول تتوافق مع احتياجات العملاء. تعتمد هذه الطريقة على الوعي الكامل بعملائك، والمنطق، والخيال للوصول إلى نتائج نهائية تعود بالفائدة على المستخدم النهائي. تتضمن هذه المنهجية 5 خطوات يمكن تكرارها في عدة تدويرات حتى الوصول إلى نتائج مرضية: 1. فهم المشكلة من منظور العملاء، أي فهم احتياجاتهم. 2. تحديد التحديات الرئيسية للتعامل معها وشخصية العميل ونقاط المهم. 3. التفكير الإبداعي في الحلول لتوليد حلول غير تقليدية للمشكلة. 4. إنشاء نموذج أولي للحل بناءً على سلوك واحتياجات العملاء. 5. اختبار النموذج الأولي مع العملاء لاكتشاف نقاط الضعف قبل الإطلاق.
A type of market/product research, where you collect data at your desk (metaphorically speaking) from existing sources to get initial ideas about your research topic.
نوع من أنواع البحث السوقي/المنتجي، حيث تقوم بجمع البيانات من مصادر موجودة للحصول على أفكار أولية حول موضوع بحثك، وذلك في مكتبك (بالمعنى المجازي).