What makes a product or service superior to all other options available to consumers in the markets. In other words, it is the reason that makes the customer choose your product or service despite the temptations of competitors. The 3C's model identifies the key elements that must be studied to determine the competitive advantage such as the customer, the company, and the competitors.
هي ما يجعل سلعة أو خدمة متفوقة على جميع الخيارات الأخرى المتاحة أمام المستهلك في الأسواق. بمعنى آخر هي السبب الذي يجعل العميل يختار منتجك أو خدمتك رغم إغراءات المنافسين. نموذج ال 3C's يحدد العناصر الأساسية التي يجب دراستها لتحديد الميزة التنافسية كالعميل و الشركة و المنافسين
The percentage of users who have completed a desired action (according to the goal required) following their visit to a company's website or exposure to its advertising.
نسبة المستخدمين الذين قاموا بإتمام إجراء مرغوب فيه (وفقًا للهدف المطلوب) بعد زيارتهم لموقع الشركة عبر الانترنت أو تعرضهم لإعلاناتها.
The value that a customer generates for the business over his relationship with the business, or the amount that a customer is expected to spend on the products or services of a business over his reltionship with that business. It can be calculated as the average buying value x the frequency of buying x the expected length of the relationship between the customer and the business.
هي القيمة التي يولدها العميل لعمل معين خلال علاقته مع هذا العمل، أو المبلغ المالي المتوقع أن ينفقه العميل على منتجات وخدمات عمل معين طوال فترة تواجده كعميل للعمل. مكن حسابه كحاصل ضرب متوسط القيمة الشرائية x عدد المرات التي سيقوم فيها العميل بالشراء x فترة بقاءه كعميل للشركة
The principles, practices, and guidelines that a business follows when interacting with its customers. From the organization's perspective, this relationship includes direct engagement with customers, such as sales and services operations, as well as analyzing customer trends and behaviors.
هي المبادئ والممارسات والتعليمات التي تلتزم بها الشركة عند التفاعل مع عملائها. ومن وجهة نظر المنظمة، تشمل هذه العلاقة المشاركة المباشرة مع العملاء، مثل عمليات المبيعات والخدمات، بالإضافة إلى تحليل اتجاهات العملاء وسلوكياتهم.