The group of risks that result from changes in market prices and market fluctuations, or related to potential market acceptance.
هي مجموعة المخاطر المتعلقة بتغيرات أسعار السوق، أو تقلبات السوق ، أو المتعلقة بقبول السوق للمنتج.
The process of dividing potential customers into segments, based on common characteristics, in order to identify a specific audience to be the target market.
عملية تقسيم العملاء المحتملين إلى شرائح بناءً على الخصائص المشتركة، بهدف تحديد جمهور محدد يكون الهدف الرئيسي للسوق.
Market share is the share or the percentage of the sales made by the firm, out of the total market sales, or the share of customers of a firm, out of the total number of the market's customers.
حصة السوق هي النسبة المئوية للمبيعات التي تقوم بها الشركة من إجمالي مبيعات السوق، أو حصة العملاء لدى الشركة من إجمالي عدد عملاء السوق.
The process that a business does in order to reach and contact customers. it includes researching, promoting, or distributing the product or the service.
العملية التي تقوم بها الشركة للوصول إلى العملاء والتواصل معهم وهي تشمل البحث والترويج وتوزيع المنتج أو الخدمة.