A presentation for entrepreneurs or businesses to provide a overview of their startup to clients or potential investors, such as venture capitalists or angel investors. It should offer a summary of overview of business plan, products, services, market opportunity, and growth traction
عرض تقديمي لرواد الأعمال أو الشركات لتوفير نظرة عامة عن شركتهم الناشئة للعملاء أو المستثمرين المحتملين، مثل المستثمرين المغامرين أو المستثمرين الملائكيين. يجب أن يقدم ملخصًا لخطة العمل والمنتجات والخدمات وفرص السوق والتقدم في النمو.
A versatile approach to evaluate a business idea, typically by establishing a temporary store, which offers an opportunity to receive valuable input directly from customers.
منهج مرن لتقييم فكرة عمل تجاري، عادة عن طريق إنشاء متجر مؤقت، مما يتيح الفرصة للحصول على مدخلات قيمة مباشرة من العملاء.
A framework or method used by businesses to determine the right price for their products or services. It outlines the approach to setting prices based on various factors such as production costs, competition, market demand, perceived value, and profit margins. Pricing models can take various forms, including cost-plus pricing, value-based pricing, competitive pricing, and dynamic pricing.
إطار أو طريقة تستخدمها الشركات لتحديد السعر المناسب لمنتجاتها أو خدماتها. يحدد هذا الإطار أو الطريقة النهج لتحديد الأسعار استنادًا إلى عوامل مختلفة مثل تكاليف الإنتاج والمنافسة وطلب السوق والقيمة المدركة وهامش الربح. يمكن أن تأخذ نماذج التسعير أشكالًا متنوعة، بما في ذلك التسعير بتكلفة زائدة، والتسعير بالقيمة المقابلة، و التسعير التنافسي، و التسعير الديناميكي.
The communications and relationships between a business and its various stakeholders. It is usually a tool to establish and raise brand awareness.
الاتصالات والعلاقات بين الشركة ومختلف أصحاب المصلحة. وعادة ما تكون وسيلة لإقامة ورفع الوعي بالعلامة التجارية.