The points of data and metrics that are linked to observed results, and that lead to informed decisions for firms in order to improve their products or services. While the number of clicks on a website may be considered as a vanity metric, the number of active users of a website can be considered as an actionable metric.
نقاط البيانات والمقاييس التي ترتبط بالنتائج الملاحظة، والتي تؤدي إلى اتخاذ قرارات مستنيرة للشركات من أجل تحسين منتجاتها أو خدماتها. بينما قد يُعتبر عدد النقرات على موقع الويب كمعيار استعراضي استعراضي، يُمكن اعتبار عدد المستخدمين النشطين لموقع الويب كمعيار فعال.
An iterative and progressive approach to project management where tasks are subdivided into smaller units that can be created or modified without disrupting the entire system. This enables developers to promptly adapt to evolving requirements, resulting in more frequent releases without added expenses. Instead of fully defining all aspects from the outset, this approach defers detailing until the latest feasible moment to allow more flexibility in fulfilling the customer's requirement, even in late stages of the project.
منهج تكراري وتقدمي لإدارة المشاريع حيث تُقسم المهام إلى وحدات أصغر يمكن إنشاؤها أو تعديلها دون أن تؤثر على النظام بأكمله. يتيح هذا للمطورين التكيف السريع مع المتطلبات المتغيرة، مما يؤدي إلى إصدارات أكثر تواتراً دون تكاليف إضافية. بدلاً من تحديد جميع التفاصيل من البداية، يؤجل هذا المنهج التفصيل حتى آخر لحظة ممكنة لتمكين المرونة في تلبية متطلبات العميل، حتى في مراحل متأخرة من المشروع.
A feedback loop that displays the process entrepreneurs use to continuously improve their products. The model illustrates how startups turn ideas into products, evaluate customer reactions, decide whether to pivot or persevere, and then repeat the process.
حلقة تغذية رجعية التي تعرض العملية التي يستخدمها رواد الأعمال لتحسين منتجاتهم بشكل مستمر. يوضح النموذج كيف تحول الشركات الناشئة الأفكار إلى منتجات، وتقيم ردود العملاء، وتقرر ما إذا كان ينبغي التحول أو الاستمرار، ثم تعيد العملية.
The direct costs of producing the goods sold by a company which includes the cost of the materials and labor directly used to create the good, but excludes indirect expenses, such as distribution costs and marketing.
التكاليف المباشرة لإنتاج السلع التي تبيعها الشركة، والتي تشمل تكلفة المواد والعمالة المستخدمة مباشرة في إنشاء السلعة، ولكنها تستبعد التكاليف غير المباشرة، مثل تكاليف التوزيع والتسويق.