Entrepreneurship and Innovation Glossary 1st Edition

Search
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

 

Corporation

Corporation

An entity that is given legal recognition as a separate entity, with its own rights, privileges, and liabilities distinct from those of its members or owners, also known as shareholders. The corporation has rights similar to those of individuals.

شركة

كيان يحصل على التعرف القانوني ككيان منفصل، بحقوقه وامتيازاته والتزاماته المميزة عن تلك التابعة لأعضائه أو ملاكه، المعروفين أيضًا بالمساهمين. تتمتع الشركة بحقوق مماثلة لتلك الممنوحة للأفراد.

General

Cost Structure

Cost Structure

The ninth block of the business model canvas. It refers to the various expenses incurred by a business in the process of operating and producing goods or services to deliver its value proposition. This includes both fixed costs (such as rent, salaries) and variable costs (such as raw materials, utilities).

هيكل التكلفة

المكون التاسع في نموذج الأعمال التجاري، وهي مجموعة النفقات المتنوعة التي تتكبدها الشركة في عملياتها التشغيلية وإنتاجها للسلع أو الخدمات لتقديم القيمة المقترحة. ويشمل ذلك كل من التكاليف الثابتة (مثل الإيجار، الرواتب) والتكاليف المتغيرة (مثل المواد الخام، الخدمات العامة) وتكاليف الشراكات الرئيسية.

Business Model

Cost of Goods Sold (COGS) / Cost of Sales

Cost of Goods Sold (COGS) / Cost of Sales

The direct costs of producing the goods sold by a company which includes the cost of the materials and labor directly used to create the good, but excludes indirect expenses, such as distribution costs and marketing.

تكلفة البضائع المباعة / تكلفة المبيعات

التكاليف المباشرة لإنتاج السلع التي تبيعها الشركة، والتي تشمل تكلفة المواد والعمالة المستخدمة مباشرة في إنشاء السلعة، ولكنها تستبعد التكاليف غير المباشرة، مثل تكاليف التوزيع والتسويق.

Operations

Cost per Click (CPC)

Cost per Click (CPC)

A method of advertising revenue employed by websites, where advertisers are charged based on the number of clicks received on a display ad featured on their site.

التكلفة لكل نقرة

التكلفة لكل نقرة (CPC) هي طريقة لإيرادات الإعلانات المستخدمة في المواقع ، حيث يتم فرض رسوم على المعلنين بناءً على عدد النقرات الواردة على إعلان العرض المبين على موقعهم.

General