A marketing measure indicating the expenditure required to acquire a lead within a digital marketing campaign or channel. This assists advertisers in gauging the efficiency of their campaigns in generating leads within a specific channel.
هو مقياس تسويقي يشير إلى التكلفة المطلوبة للحصول على زبون محتمل ضمن حملة تسويق رقمية أو قناة. يساعد هذا النهج الإعلانات في تقييم كفاءة حملاتهم في توليد الزبائن المحتملين ضمن قناة محددة.
A concept developed by Bruce Nussbaum, and it can be defined as “the ability to frame problems in new ways and to make original solutions. It’s about more than thinking; it is about learning by doing and learning how to do the new in an uncertain, ambiguous, complex space--our lives today.”
مصطلح تم تطويره بواسطة بروس دوسبوم، و يمكن تعريفه باعتباره "القدرة على تصوير المشاكل بطرق جديدة وابتكار حلول أصلية. إنها أكثر من مجرد التفكير؛ إنها عن التعلم من خلال العمل وتعلم كيفية القيام بالجديد في مساحة غامضة ومعقدة ومليئة بالتحديات - حياتنا اليوم."
The act of collecting funds from a large amount of individuals, where each of them invest a small amount of money, in order to finance a new business. It is a funding style that goes beyond the traditional methods of funding through banks, investors, and connections.
جمع الأموال من عدد كبير من الأفراد، حيث يستثمر كل منهم مبلغًا صغيرًا من المال، لتمويل عمل تجاري جديد. إنه نمط تمويل يتجاوز الطرق التقليدية للتمويل من خلال البنوك والمستثمرين والعلاقات الشخصية.
The act of gathering non-monetary contributions like expertise, ideas, information, or specific services from a large, often global, group of people.
جمع المساهمات غير المالية مثل الخبرات أوالأفكار أوالمعلومات أو الخدمات الخاصة من مجموعة كبيرة، وغالبًا ما تكون عالمية، من الأفراد.