The process of randomly presenting two versions of a page or a website (version A which is the existing design or version B which contains one difference) for potential visitors/ customers, in order to detect their reactions based on the version they saw, to know which version performs better.
تعتبر عملية عرض نسختين من الصفحة أو الموقع الإلكتروني بشكل عشوائي (النسخة "أ" وهي التصميم الحالي أو النسخة "ب" التي تحتوي على فرق واحد) للزوار/العملاء المحتملين، بهدف رصد ردود أفعالهم استنادًا إلى النسخة التي شاهدوها، لمعرفة أي نسخة تؤدي أفضل أداء.
Customers who buy a certain product or technology and they can be categorized into five groups: Innovators, Early Adopters, Early Majority, Late Majority, and Laggards.
المتبنون هم العملاء الذين يشترون منتجًا معينًا أو تكنولوجيا معينة ويمكن تصنيفهم إلى خمس مجموعات: المبتكرين، الأوائل في التبني، الغالبية المبكرة، الغالبية المتأخرة، والمتأخرون.
A form of marketing through which public attention is attracted for a product or service via paid advertisements. This involves promoting products or services to a wide audience through various channels, including paid ads on social networks, broadcast, or print media.
نوع من أنواع التسويق يتم من خلاله جذب انتباه الجمهور لمنتج أو خدمة عبر الإعلانات المدفوعة. يتضمن ذلك الترويج للمنتجات أو الخدمات لجمهور واسع من خلال مختلف القنوات، بما في ذلك الإعلانات المدفوعة على شبكات التواصل الاجتماعي، ووسائل البث، أو وسائل الإعلام المطبوعة.
ِA name, term, sign, symbol, association, trademark or design which is intended to identify the products or services of one provider or group of provide, and to differentiate them from those of competitors. A brand comprises both functional and emotional components that establish a connection between customers and the product or service.
اسم أو مصطلح أو علامة أو رمز أو جمعية أو علامة تجارية أو تصميم يهدف إلى تحديد المنتجات أو الخدمات الخاصة بمزود واحد أو مجموعة من المزودين، وتمييزها عن تلك الخاصة بالمنافسين. تشتمل العلامة التجارية على مكونات وظيفية وعاطفية تعمل على إنشاء اتصال بين العملاء والمنتج أو الخدمة