Entrepreneurship and Innovation Glossary 1st Edition

Search
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.

Business Model

Customer Segments

Customer Segments

The first block of the business model canvas. It refers to the process of customer segmentation which involves categorizing a customer base into clusters of individuals who share similar characteristics, such as age, gender, interests, and purchasing behaviors. Additionally, it's essential to assess and comprehend the size of your market and the number of individuals within each customer segment. Creating customer personas for each segment is an effective strategy to begin comprehending your customers.

شرائح العملاء

المكون الأول لنموذج الأعمال التجاري، وتشير إلى عملية تقسيم العملاء وهي ممارسة تقسيم قاعدة العملاء إلى مجموعات من الأفراد المتشابهين في خصائص محددة، مثل العمر، والجنس، والاهتمامات، وعادات الإنفاق. من الأمور الأخرى التي يجب قياسها وفهمها هي حجم السوق، وعدد الأشخاص في كل من الشرائح المستهدفة. من البدايات الأساسية لفهم عملائك هي إنشاء شخصيات العملاء لكل فئة من العملاء المستهدفين.

Business Model

Key Activities

Key Activities

The seventh block of the business model canvas. It refers to the primary tasks or operations that a company must perform to deliver its value proposition, cater to its customer segments, and sustain its business model. These activities can vary widely depending on the nature of the business but typically encompass areas such as production, marketing, sales, customer service, research and development, and distribution.

الأنشطة الرئيسية

المكون السابع لنموذج الأعمال التجاري، وتشير إلى المهام الأساسية أو العمليات الرئيسية التي يجب على الشركة أداؤها لتقديم قيمتها المقترحة، وخدمة شرائح عملائها المستهدفين، والاستمرارية في تقديم نموذج أعمالها. يمكن أن تختلف هذه الأنشطة بشكل واسع اعتمادًا على طبيعة العمل، لكنها عادة ما تشمل مجالات مثل الإنتاج، والتسويق، والمبيعات، وخدمة العملاء، والبحث والتطوير، والتوزيع.

Business Model

Key Partners

Key Partners

The eighth block of the business model canvas. It refers to the essential relationships needed by the business to carry out its main activities to ultimately deliver its value proposition to its customer segment such as suppliers, manufacturers, and crucial partners. Key partnerships are essential for businesses to leverage external resources, expertise, and capabilities to enhance their competitive advantage and achieve their strategic objectives.

الشركاء الرئيسيين

المكون الثامن لنموذج الأعمال التجاري، و هي العلاقات الأساسية التي تحتاجها الشركة لتنفيذ أنشطتها الرئيسية لتقديم القيمة المقترحة لفئة عملائها مثل الموردين والمصنعين والشركاء المهمين. الشراكات الرئيسية ضرورية للشركات للاستفادة من الموارد الخارجية والخبرات والقدرات لتعزيز ميزتها التنافسية وتحقيق أهدافها الاستراتيجية.

Business Model

Key Resources

Key Resources

The sixth block of the business model canvas. It refers to the essential inputs used to create value, serve the targeted customer segments, and deliver products or services effectively. They can be tangible or intangible assets. Identifying and categorizing these resources, including physical, financial, intellectual property, and unique skills, is crucial for leveraging core strengths and capabilities.

الموارد الرئيسية

المكون السادس لنموذج الأعمال التجاري، و تشير إلى العناصر الأساسية المستخدمة لخلق القيمة، وخدمة شريحة العملاء المستهدفة، وتقديم المنتجات أو الخدمات بفعالية. يمكن أن تكون هذه الموارد ملموسة أو لامادية. يعد تحديد وتصنيف هذه الموارد، بما في ذلك الموارد المادية والمالية والملكية الفكرية والمهارات الفريدة، أمرًا بالغ الأهمية للاستفادة من القدرات والنقاط القوية الأساسية.

Business Model